-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
BMWs Hydro på museet
BMW skulle bli verdens første produsent av seriebygde hydrogenbiler. Nå plasseres modellen på museet.

Det er syv år siden BMW fortalte om hvordan de skulle sette i gang serieproduksjon av sine hydrogen-fyrte biler. De valgte å bruke 7-Serien, og bygget et ganske stort antall som har vært fremført i ulike sammenheng.
Blant annet til pressebruk. Vi kjørte en i Berlin og var ikke veldig imponert over rekkevidde som bare var på 150 km før bensinen måtte overta. For de 150 kilometerne, kom hydrogenregningen på rundt 400 kroner, så det aspektet imponerte heller ikke.
LES: Vår prøvekjøring av 7-serie Hydrogen
Nå var selvfølgelig dette bare et forskningsprosjekt og BMW brukte det som eksempel på at hydrogen kunne brukes i praksis. Også slik som BMW (og Mazda) valgte å benytte det, som rent drivstoff, rett inn i forbrenningsmotoren, og ikke som energikilde for en brenselcelle.
LES OGSÅ: Med hydrogen på norske veier
Men da Norbert Reithofer, BMW-sjefen, kunne fortelle oss, på Frankfurt-utstillingen, at fremtiden var elektrisk, er det klart man begynte å lure på hva som ville skje med Hydrogenavdelingen.
Og da vi kunne telle opp 600 elektriske test-Minier og hørte om planene til den elektriske 1-Serien – og holdt det opp mot til sammen 100 7-serie Hydrogen, begynte det å bli veldig åpenbart hvor investeringene gikk for tiden.
LES OM: BMW 1-serie på strøm
Så fikk vi det da også bekreftet. Til tyske Handelsblatt forteller Klaus Draeger, fabrikkens forsknings- og utviklings-topp, at en ny testflåte med hydrogenbiler allikevel ikke vil bli bygget. Han sa riktignok at de ville fortsette å arbeide med teknologien.
Derved speiler han det som skjer hos bl.a. Volkswagen for tiden. De snakker ikke gjerne om hydrogen og brenselceller lenger. Lite egnet for storskala produksjon later budskapet til å være. Og også der konsentrerer man seg om elektrisk.
Riktignok har ingen av partnerne trukket seg fra det store tyske hydrogenløftet, der bilfabrikker og energileverandører har gått sammen om et 2015-prosjekt (LES MER HER). www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=34448 Men verken VW eller BMW er med der. Kan det være at de vet noe de andre ikke vet?