-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Laserlys neste
Nå som LED-lys blir mer og mer vanlige, ser BMW på neste teknologiske terskel. Da er laserlys interessant.

For å beholde en ledende rolle innen produksjon av premiumbiler, følger BMW nøye med på alt som skjer i industrien.
LED-lysene i nye 6-serie har for eksempel en rekke spesialfunksjoner, som automatiske fjernlys og Dynamic Light Spot som automatisk lyser opp fotgjengere for at de skal synes bedre.
Monokromatisk
Nå jobber BMWs ingeniører med tanke på å introdusere laserlys i bilene om noen år. Denne teknologien kan lede til nye funksjoner for økt sikkerhet og komfort, samtidig som de bidrar til å spare energi og drivstoff.
Per definisjon er laserlys helt annerledes enn dagslys og de mest vanlige typer kunstig belysning vi benytter i dag. Lyset er monokromatisk og konstant, det innebærer at alle lysbølger har samme lengde.
Som et resultat kan laserlys gi en nærmest parallell stråle med en intensitet som er tusen ganger den fra en konvensjonell LED. Intensiteten gjør at laser hovedlys trenger mindre enn halvparten så mye energi som LED hovedlys. Et godt bidrag til reduserte utslipp.
Ufarlig
Laserlyset som benyttes i biler er ikke noen trussel for mennesker eller dyr, siden det ikke projiseres direkte men først konverteres til en form som gjør det anvendelig for bruk i trafikken. Lyset er kraftig og hvitt, det skal også være behagelig å se på.
En annen fordel med laserteknologi er størrelsen på diodene. Med en lengde på bare ti mikron, er laserdiodene bare 1/100 så store som LED-dioder, som i seg selv er kompakte med en sidelengde på 1 mm.
Trass muligheter dette byr på, har ikke BMW-ingeniørene til hensikt drastisk å redusere størrelsen på hovedlyktene, selv om det teoretisk ville være fullt mulig. Til det er lyktene en for viktig del av BMWs designspråk.
Første produkt der BMW anvender laserteknologien i lyktene, er i Concept i8 – en forløper for den nye i-serien med elbiler som skal på markedet om noen år.