-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bugatti med et plask
Bugatti er ganske eksklusiv. Palmer Johnson er enda mer eksklusiv. Nå går de sammen om Niniette. Gjett om hun blir eksklusiv.
Det var ikke ventet at det dukket opp noen Bugatti-nyheter i Genève. Nå får Chiron gå sin gang med, etterhånden, et par hundre spesialversjoner inntil maks produksjonsmål på 500 enheter er nådd etter 8 år.
Men Bugatti-entusiastene har likevel noe annet å kose seg med, mens de venter på at den første Chiron’en skal utleveres fra Manufacturen i Molsheim.
Les også: En villa for din Bugatti
Nå har nemlig luksusyacht-konstruktøren Palmer Johnson vist oss bildene av deres nye Bugatti. Niniette 66 heter den, visstnok oppkalt etter en av Ettore Bugattis døtre.
Hvor designet egentlig kommer fra er litt uklart, men det er vel ingen tvil om hvor inspirasjonen kommer fra. Og så får vi håpe at mesteparten av det konstruksjonsmessige er blitt gjort i Monaco – hos Palmer Johnson, og ikke i Molsheim.
Lang historie
Jeg skulle forresten ønske jeg kunne forteller deg litt mer om Palmer Johnson, men jeg aner ingen ting. Bortsett fra at de vel egentlig var amerikanske. At det var noen konk-greier tidlig på 2000-tallet og at de på hjemmesiden sin skriver at de pluss Bugatti (som jeg vet ble grunnlagt i 1909) til sammen har 207 års røtter.
De forteller også at Bugatti har bygget totalt 8.300 biler og at Palmer Johnson har bygd til sammen 275 yachter og at Niniette 66 heter 66 fordi den skal bygges i 66 eksemplarer.
Mens Chiron koster fra 2,5 millioner euro slipper du billigere unna her. Prisen starter på 1,8. Og vi snakker jommen firesifret hk-tall nå også. Standard er en V8 MAN motor på 1000 hk, med en mulig marsjfart på 44 knop og som kan presses opp i 50 (litt over 80 km/t).
Men, i motsetning til bilen, finnes den også i trimmet utgave, med 1200 hester. Da blir mulig toppfart 10 prosent høyere – vi nærmer oss nitti!
Luksus for to
Selvfølgelig masse luksus for to, med en ekstra sofa dersom dere får gjester når dere ligger ved brygga, karbonfiber skrog, masse Bugatti hesteskoreferanser i interiøret, boblebad med champagnebar pluss en liten, hyggelig peis og en del skinn, treverk og sågar marmor.
Det var forresten på tide at Bugatti-pluss-partner kom på banen – eller skal vi si på sjøen. Alt fra Mercedes til Aston Martin har jo fortalt om Superbåter under eget navn de siste årene. Bugatti manglet – og det er riktig, gamle Bugatti hadde faktisk litt sans for kjapp transport på bølgene også.
Men jeg må lese meg litt opp på akkurat dette. Jeg kjenner godt til alle Niniette-båtene nummerert fra romertall I til VI (stort sett utstyrt med marineversjon av Bugattis type 50B bilmotorer), og jeg vet han forsøkte å selge en superkjapp båt med Royale-motor til Mussolini.
Men hvem var Niniette? Han hadde to døtre i sitt første ekteskap, L’Ébé og Lidia, og en i sitt andre, Thérèse. Men at noen av dem ble kjelenavnet Niniette ante jeg ikke. Her må jeg nok dypdykke litt igjen – med mindre noen av dere vet det.