-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Bugatti bygger racer
Bugatti benyttet Monterey Car Week til å fortelle at drømmebilen Bolide skal bygges. Men de ber om litt tålmodighet.
"Bugattis Corona Speciale omtalte" kollega Jon Winding-Sørensen den som da han omtalte bilen i fjor høst. Du kan lese hvorfor om du klikker deg tilbake på saken.
Den gang var vi usikre på om bilen noensinne ville komme forbi drømmestadiet, men nå har Bugatti bekreftet at den skal bygges – om enn i et begrenset opplag på 40 stykker.
Men de som ønsker seg en må smøre seg med en god dose tålmodighet – produksjonen starter ikke før i 2024 siden det fortsatt gjenstår en god del utviklingsarbeid.
Bilen er nemlig ikke basert på en eksisterende modell, men designet fra scratch rundt en monocoque. Motoren er imidlertid velkjent, Bugattis 8-liters W16 og firehjulsdriften er hentet fra Chiron.
I Bolide yter motoren 1850 hestekrefter mens maks dreiemoment er samme tall med Newtonmeter bak seg. Forutsatt at du fyrer den på 110 oktan racing-fuel.
Mye er gjort for å holde vekten på et minimum – da konseptet ble vist antydet de 1240 kg. Like lett er den ikke når det går fort – ved 320 km/t antyder Bugatti en downforce på framakselen på 800 kg mens hekkspoileren sørger for 1800 kg på bakvognen.
Bugatti antyder en prislapp på rundt fire millioner – euro, men det er neppe nok å ha en tykk lommebok for å få lagt hendene på et eksemplar. Og du kan bare glemme å få skilter på den – dette er en ren banebil.