-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Opel Corsa blir Buick Sail
Det er mulig Sail betyr noe spesielt på kinesisk – det skal bli navnet på en spesiell kinesisk Corsa-utgave, som skal bygges under den locale Buick-logoen i Shanghai.
På fabrikken i Shanghai, som Generalen eier sammen med Shanghai Automotive Industry Group vil det derfor ikke bli bygget flere enn ca. 30.000 biler i år, mens kapasiteten er på over 100.000. For å utnytte den, og for å få opp farten på et synkende kinesisk bilsalg skal generalen gjøre akkurat som for eksempel Toyota og Ford og Volkswagen. Utvikle en mindre og billig (rundt 100.000 yuan) bil basert på en av fabrikkens kjente modeller.
Men i motsetning til de andre som til nå bare har snakket om det, er GM der snart allerede. De tar den gamle Corsaen, bygger den om litt, døper den om til Buick Sail. De første før-serie modellene er av linjen allere i desember, og i april er den på markedet.
Siden den skal bygges på de eksisterende linjene i Shanghai er investeringene ganske små, og akkurat her er det ting som tyder på at Generalen har tatt en kjapp en på sine nærmeste kinesiske kollegaer.
Men å kalle en bil Sail???
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no