-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Buick-byen Flint uten Buick
Det er jommen mye trist vi må rapportere på disse sidene. For eksempel at Buick-forhandeleren i Flint, Michigan, nå stenger dørene. Hvorfor det er verd en notis? Flint har vært Buick-byen i nesten 100 år.
Og ved innkjøringen til byen, når man kommer i retning fra Detroit, der Interstate I-75 passerer bygrensa, står fremdeles det svære tårnet som proklamerer at nå er du i Buick city Noe du ikke akkurat var etter den store streiken i 1998 og stengingen av Buick City fabrikken i fjor.
Og nå skal du heller ikke få kjøpt en ny Buick i Buick City. I går fortalte lokalavisen at Maryann MacGillivray, som drev den 27 år gamle forhandlerbedriften som faren hadde startet, lukket dørene for godt og returnerte forhandleravtalen til Buick. Hva de gjør, om de oppretter en ny forhandler, kunne avisen enda ikke fortelle.
Maryann selv fortalte om årlig volum på rundt 1000 biler i sekstri-årene, nå var det nede på 300 – og synkende. Han klaget også over at Buick ikke hadde noen SUV, riktignok kommer Rendevouz som 2002-modell, la hun til, sikkert et glimrende supplement til modellutvalget, men den kommer for sent for å redde oss.
Men hovedgrunnen til at hun ikke kunne holde på lenger: De fleste av våre kunder var ansatt hos GM. Med de siste års utvikling er det ingen overdrivelse å si at disse kundene blir det stadig færre av.
Illustrasjon fra Sloan Museum i Flint City
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no