-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
GM-tilbakekalling, men mangler deler
At 290.000 bileiere eiere får brev om at det er et mulig problem med bilen deres er ikke uvanlig i USA. Men når det samtidig i brevet står at de ikke kan komme inn med bilen enda, fordi fabrikken mangler erstatningsdelene, har tilbakekallings-sagaen fått en ny vri.
Eierne har nå fått brev om dette, men GM skriver samtidig at tilbakekalling ikke vil skje før mot slutten av året, fordi fabrikken mangler deler for å foreta den nødvendige modifikasjonen.
GM har fått rapporter om 115 tilfelle av uprovosert utløsning, 60 av dem medførte skader. Som regel ved at folk kjørte av veien – det er ganske dramatisk plutselig å få kruttlukt i nesen, kanon-smell i øret og en svær hvit pute, med talkumen fykende rundt, opp langs skulderen.
Problemet er en liten ledning som korroderer, det medfører at hele utløsermekanismen må skiftes. Mens eierne venter på erstatning anbefaler GM føreren å sitte godt til høyre i setet og alltid bruke setebeltet. Et lite blikk på dashbordet (det er det lille vinduet rett bak rattet) blir også anbefalt – selv om det er ganske fjernt for amerikanske bilister. GM forteller at varsellyset for airbagen ofte kom på like før det smalt.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no