-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Opp og ned for GM i Kina
Samtidig som GM stolt forteller om to nye aktiviteter i Kina, kommer også meldingen om et tilbakeslag for GM-salget på dette kjempemarkedet.
Akkurat samtidig med at GM forteller at denne fabrikken skal utvides til å bygge 53.000 biler i året kommer imidlertid meldingen om at salget i årets tre første måneder ligger 30% under tilsvarende periode i fjor. Folk utsetter kjøp av dyrere biler i påvente av lavere import-avgifter, regner observatørene med. Hvilket passer innenlandske produsenter av dyre biler dårlig.
Derfor er det kanskje større optimisme rundt GMs neste satsing i landet: de første Blazere og S-10 pick uper skal rulle av båndet i en ny fabrikk i nordøst, byen heter Shenyang, i desember. Og dette er en annen type biler enn de dyre Sedanene fra Shanghai.
Og for å presisere at Kina er Flavour-of-the-Month: Citroën skal investere nye 800 millioner Francs i sin Kina-virksomhet. Det dreier seg om en stor kapital-innsprøytning der også Bank of China skal delta. Der produseres for tiden ZX Fukang, men nye modeller ligger i utviklings-boksen.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no