-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hva skal C30 koste?
Dette er en ny måte å prissette et produkt på. I USA spør Volvo sine kunder hvor meget en C30 skal koste.
Det er Automotive News som forteller om en ny vri på on-line marketing. C30 er ennå ikke i salg i USA, men Volvos hjemmesider er full av den. Der kan potensielle kunder spekke og utstyre sine egne C30-utgaver, og de får en pris på den, slik de har bedt om at den skal være.
Poenget er imidlertid at denne on-line prisen stadig skifter. Både bilprisen og prisen på utstyret jumper opp og ned som en jo-jo – det hele er et Volvo-eksperiment der de måler hvilken reaksjon de får på de forskjellige pakkene.
Det er forståelig at de kjører slike tester. For det finnes ikke noen enkle oppskrifter på hvordan man selger halvsportslige 3-dørs hatchbacker i USA. Derfor aner ikke Volvo heller hvor mange de skal selge der, skriver bladet.
Volvo selv vakler et sted mellom nisje-marked eller aggressivt marked – det vil si fra 5.000 til 20.000 biler pr. år, og det er klart prisen i stor grad vil være med på å bestemme hvilket volum man skal kvitte seg med.
De fleste observatører tror imidlertid at ca. 12.000 biler er et naturlig nivå – hvilket derfor høres ut som en agressiv nisje. Det blir et helt nytt reklamebyrå som skal pushe denne nye modellen også.
Den siste jobben Volvos markedssjef i USA, Hans Krondahl, skal gjøre før han forlater statene for å overta ledelsen av Meca her hjemme, er å velge det reklamebyrået som skal få bestyre Volvos 150 millioners reklamekonto.
PS! Vi kom i skade for å skrive Mekonomen i stedet for Meca, noe som selvsagt er feil.