-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Cadillac viser selvkjørinteriør
Hvordan vil fremtidsbilen se ut når man ikke lenger trenger ratt og pedaler? Cadillac gir en forsmak på CES, men merkelig nok kun med plass for to.
Nå sto ikke Halo InnerSpace Concept fysisk i Las Vegas – presentasjonen ble kun foretatt virtuelt.
Dette er den tredje i en serie helautonome Halo kjøretøy fra Cadillac, de første to debuterte på fjorårets CES-utstilling og inkluderte en drone med betegnelse PersonalSpace og en shuttlebuss kalt SocialSpace. En fjerde med betegnelse OpenSpace skal vises senere.
Årets Halo-konsept gir et innblikk i hvordan en privat selvkjørende bil kan se ut. Den er selvsagt elektrisk, men har av en uforklarlig grunn kun plass til to personer. Bagasjeplassen virker også svært begrenset for en bil med såpass rause dimensjoner.
Seteposisjonen er lav, men designerne har laget spesielle dører og svingbare seter som skal lette inn- og utstigning.
Foran de to om bord er det tradisjonelle dashbordet erstattet av en stor skjerm hvor de kan hygge seg med filmer eller sosiale medier i stedet for å følge med på trafikken.
Foreløpig har selvkjørende biler en ganske vag fremtid, men moderne biler får stadig nye hjelpemidler som gjør at sjåføren kan overlate mye av kjøringen til automatikken. Før autonome biler kan settes på veien må også en modernisert infrastruktur på plass.