-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Cadillac er Matrix-stjerne
Nå fikk ikke Matrix Reloaded spesielt god omtale fra sin Europa-premiere i Cannes. Men de av oss som ser på Moss som en Karl Marx og ikke som en religiøs figur, skal nok se den i alle fall. Og da vil vi også oppleve Cadillacer som sterke supportere både for heltene og for de andre.


Cadillac CTS får gjennomgå i filmen Matrix Reloaded
Cadillac CTS får gjennomgå i filmen Matrix Reloaded
GM regnet selvfølgelig med et product placement kupp da de landet kontrakten om bil-leveranser til oppfølgeren til første, 1999 Matrix-filmen. En skikkelig blockbuster, med 450 millioner dollars på bunnlinjen , og de unge og hippe blant rekordmange tilskuere.
For Generalen var denne jobben så viktig at selv om de bare hadde to Escalade EXT-prototyper tilgjengelige da filmingen skulle starte, og at de CTSene de hadde var prototyper (begge modellene var fremdeles et stykke unna produksjon) fikk de flyttet CTSer fra produktuviklingslaboratoriene, og de fikk bygget om Chevrolet Avalancher slik at de ble helt Escalade på utsiden. Men siden det var på utsiden, måtte de også bygge to skikkelige Escalade-interiører i tillegg. 50 andre GM-biler ble for øvrig også stilt til produsentenes disposisjon.
Bilene ble sendt til filmprodusentenes egen motorvei, som ble bygget på en gammel marinebase i California. Litt over 3 km spesialbygget highway var åpenbart også med på å gjøre det man kaller historiens råeste bilscener mulig. Og da tar man med både Bullitt og The French Connection. Nå er det jo ikke akkurat de visuelle effektene anmelderne klager over, så vi kan nok trygt regne med at akkurat disse bitene er i orden.
Ellers holder Cadillac trykket, takk. XLR, to-seteren er snart klar, den skal selge 5000 enheter i året, men her snakker vi om flaggskip og ikke volum. Den nye SRX, en mellomstor SUV skal opp i 35.000 eksemplarer og her er det så masse tilleggsutstyr og alternativer at man nesten hører myntene klinge før noen kontrakt er skrevet. Dessuten kommer den fjerde utgaven av Escalade snart, med 20 tommers hjul og et nytt interiør regner Cadillac med at den vil rule dette segmentet. Filmen har premiere på norske kinoer i kveld.