-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Egen konstruksjonsavdeling hos Cadillac
Nå har Cadillac fått noe som de andre bilmerkene hos GM ikke har: en egen konstruksjonsavdeling, med dedikerte Cadillac-ingeniører.
Men nå har blant andre Jim Queen, Vice president, North American Engineering – som hans virkelige tittel lyder, snakket så varmt for et eget konstruksjonsteam for Cadillac at ca. 100 mann er overført for å jobbe eksklusivt med dette merket.
Det hjalp selvfølgelig at man har bestemt seg for å utvikle Cadillac, og at merket skal konkurrere med noen av verdens best konstruerte personbiler. Med en ærlig benchmarking mot for eksempel Lexuser ble det ganske åpenbart at Cadillac trengte spesialbehandling. I denne klassen deler man ikke spesifikasjoner med Chevrolet og Saturn – i hvert fall ikke slik at det er merkbart. BMW og Mercedes-Benz er heller ikke merker som er kjent for å hente konstruksjoner eller deler fra en felles binge.
Det er nok på høy tid at denne omorganiseringen skjer. Med priser fra 75.000 dollars og opp i sekssifret, samtidig som salgstallene øker så det merkes, må man begynne å ta Cadillac alvorlig igjen. Og da trengs nok tilsvarende innsats som det GM, merkelig nok, har vist Corvette i alle år. Der er det nemlig et dedikert Performance Vehicle Team som jobber, og alltid har jobbet, med den bilen. Der er faktisk historien så kontinuerlig at i merkets 50 år lange historie har det bare hatt tre sjefsingeniører.
Cadillac skal i fremtiden få spesielle konstruksjoner, skal bruke spesielle materialer, bli produsert med spesielle prosesser og ha tilgang på helt spesielle håndverkere, blir vi lovet. GM går sågar til det meget spennende skrittet å utarbeide et nytt lønns- og bonus-system, for å holde de dyktigste sammen i et forholdsvis fast Cadillac-lag. Slik det er nå må folk hos GM være flinke til å flytte på seg for å få de avansementene alle mener at de fortjener.