-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Flere SAABillacer enn planlagt
Før vi har fått kjøre den nye Cadisaaben, blir vi fortalt at det skal bygges mange flere av den enn planlagt. Den skal nemlig også komme som stasjonsvogn.
BLS heter som kjent den nye Cadillacen som skal bygges i Trollhättan. Endelig tre bokstaver som er lette å huske: de står selvfølgelig for Bob Lutz Special, oppkalt etter den evige optimisten Bob Lutz som vel var mannen som fant ut at var det noe verden trengte, så var det en amerikaner fra Saab.
Produksjonen av sedanutgaven kommer forsiktig i gang i neste uke, og den foreløpige planen er at det skal bygges 10.000 av den 9-3 baserte bilen hvert år. Men på randen av Detroit-utstillingen kunne Carl-Peter Forster, fersk toppsjef for GM i Europa, fortelle at denne modellen også skal komme i en stasjonsvogn-utgave. Sannsynligvis vil den debutere i Geneve neste år.
Hvor mange som skal bygges av den blir det ikke sagt noe om. Men dersom man virkelig klarer å selge 10.000 av sedanutgaven av denne Cadillacen i Europa hvert år, burde det være mulig å selge dobbelt så mangelstasjonsvogner. Men 30.000 Caddy høres ut som en prognose fra en ganske full mann. Selv 10.000 kan være problematisk å fordøye.
I fjor solgte vel Cadillac 2.000 biler i Europa, riktignok amerikanske og ganske dyre, men, tross alt, med riktig image og innhold. SAAB på sin side satte ny Europa-rekord med 82.000 biler. Salget stoppet imidlertid andre steder, slik at produksjonen endte forsiktige 1.000 enheter over 2004. Det er også slutt på at man drømmer om 200.000 produserte biler nå. For dette året er målet 140.000 biler, 11.000 flere enn i fjor.