-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
GM med sylinderkutt
Et av elementene på den seksten-sylindrede Cadillacen som ble vist i Detroit i år, var at man kunne velge bort 12 av dem, slik at bilen trillet avgårde, drevet av en firesylindret motor, der resten av stemplene bare drev med rundt, uten å bruke noe bensin. Nå kommer systemet i produksjon.
GM regner faktisk med at 100.000 slike motorer vil bli solgt det første året og argumentet er selvfølgelig forbruk. Basert på offentlige tall skal forbruket være forbedret med 8 prosent, og når utgangspunktet er meget høyt monner det faktisk med 8 prosent.
Da vi så slike systemer for første gang for en femten års tid siden, skjedde utkoblingen ved at man stengte for innsprøytningen til de sylindrene det gjalt. Nå er det ventilstyringen som påvirkes. Innsugnings- og eksos-ventilene holdes stengt for de fire sylindrene som kobles ut. Men de åpnes automatisk hver gang du trykker ekstra på gassen, eller oppoverbakker påvirker kjøremotstanden. Overgangen skal selvfølgelig skje helt umerkelig.