-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Noen tuner ned, andre tuner opp
Dersom du kjøper en Cayenne Diesel i Norge, får du tilbud om en spesialversjon med mindre effekt som sparer deg for en del avgiftskroner. Skulle ønske ditt være av motsatt karakter, kan du henvende deg til Cargraphic.
Cayenne Diesel har en V6-motor som varter opp med 240 hk og et dreimoment på 550 Newtonmeter. Dersom du nøyer deg med 211 hester og det samme dreimomentet, kan du spare drøye 50.000 kroner i avgifter ved å velge en nedtunet modell skreddersydd for Norge.
Litt av de pengene du sparer kan du jo for eksempel ta med deg til Cargraphic i Tyskland.
Med utgangspunkt i en standard Cayenne Diesel og egen software, tilbyr Cargraphic seg å øke effekten fra 240 til 292 hk. Samtidig får du et maks dreimoment på 644 Newtonmeter – opp fra de originale 550.
Koster du på deg selskapets sportseksosanlegg får du, i tillegg til grommere lyd, ytterligere åtte hester slik at du kommer opp i 300 hk.
Cargraphic-versjonen har en potensiell toppfart på 228 km/t mens null til hundre skal kunne foretas på under syv sekunder – et sekund raskere enn originalt. Akselererer du videre til 150 km/t, skal besparelsen være hele fire sekunder.
Du anbefales også å investere i en spesialmodul for luftfjæringer. Den reduserer bakkeklaringen med 40 mm foran og 30 mm bak.
Og når du først er i gang kan du jo ta med Cargraphics spesialfelger – 9.5x22 foran, 10.5x22 bak. På disse monteres dekk i dimensjon 275/35-R22 foran og 315/30-R22 bak.
Med alt dette utstyret på plass kan du kalle bilen en Cayenne KTC 300 – det er betegnelsen Cargraphic bruker.