-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nytt liv for 100-åring
Chevrolet skal få en meget bedre profil, lovet veteranen til sin 100-års dag.
Det ser ut som om GM igjen planlegger store ting med Chevrolet. Det er en viss logikk i det – som merkevare får den ikke mer oppmerksomhet enn for eksempel Buick eller Cadillac, men nesten halvparten av alle GMs biler er en Chevrolet i en eller annen form.
Det er slett ikke sikkert det var så smart å skille merket i to strengt adskilte fraksjoner, USA-delen og den delen som stammet fra koreanske Daewoo – som vi kjenner som Chevrolet her hjemme.
Forvirringen er stor, også kommersielt. En importør som representerer Chevrolet, representerer nødvendigvis ikke Chevrolet lenger. Dersom den kommer fra den andre Chevrolet-armen.
Uten å komme med detaljer sier Joel Ewanick, GMs marketingsjef i Detroit (som de hentet fra Hyundai – før det var han hos Nissan) i et intervju med Financial Times, at ”Vi kommer til å legge meget større vekt på å fortelle folk at det er Chevrolet som er vår globale merkevare”.
Han presiserer at dette kommer ikke bare til å gjelde det kundene oppfatter, han snakker også om en kulturendring i GMs egen organisasjon.
Se ikke bort fra at dette kan ha med det å gjøre at lille, koreanske Cruze, en slags liten Opel, gikk forbi store Silverado som konsernets mest solgte bil i første kvartal i år.
Det er også et annet interessant faktum, at nå er det under 40 prosent av alle Chevroleter som selges i USA. Kina representerer 14 prosent, Brasil 13 slik at Chevrolet nok er blitt mer global enn Generalen egentlig hadde regnet med.
Ting tyder på at vi kan vente en spennende utvikling når GM forteller at i Europa kommer Chevrolet Volt til å konkurrere direkte med Opels (identiske) Ampera..
Det tyder på at bilmerket med tversoversløyfe-logoen, bilmerket som kan feire sitt 100 års jubileum i høst, kommer til å bli en helt annen faktor enn den har vært på lenge. Vi må tilbake til før andre verdenskrig for å se at Ford og Chevrolet dominerte det globale markedet.
Hva som skjer her hjemme er uklart. Dagens importør av (Korea-) Chevrolet sier at de dropper agenturet. Med nye forretningsplaner fra Generalen (og litt flere motorer tilpasset norske avgifter) kan dette kanskje bli et veldig dynamisk agentur igjen.