-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
- Volt skal realiseres
I Detroit viste GM sin oppladbare hybridbil, Chevrolet Volt. Nå forteller de at et slikt konsept skal realiseres.
Les omtale av Chevrolet Volt fra Detroit her.
Det mest interessante med Volt er den lange rekkevidden – ikke minst takket være avansert batteriteknologi. Ulempen er imidlertid at teknologien ligger et stykke frem i tid, men nå er GM overbevist om at dette kan fremskyndes etter flere inngående samtaler med batteriprodusenter og påtrykk fra myndighetene.
De fleste mener at Volt ikke er stort annet enn et dyrt forskningsprosjekt, men teknisk direktør Jim Queen sier GM er dønn seriøse med hensyn til dette prosjektet. Han innrømmer likevel at de foreløpig har problemer med å gjøre det lønnsomt.
Queen uttaler videre at GM i løpet av noen måneder vil lansere en ny produktplan basert på nye utslippskrav fra myndighetene. Nå planlegger GM ut fra at amerikanske myndigheter vil sette krav om fire prosent utslipppsreduksjon i året de neste ti årene.
Dersom GM må forholde seg til så dramatiske reduksjoner, vil det tvinge konsernet til å revidere planene om hvordan deres store biler samt SUVer og trucker skal håndteres.
De siste årene har GM lansert planer om store, bakhjulsdrevne biler ala de nye Chrysler-modellene, men disse blir med stor sannsynligvis skrinlagt – i alle fall de som ikke er kommet for langt til å stoppes.