-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Anti-Pebble: Woodward Dream Cruise
Jeg er stygt redd det vil komme en og annen nyhet fra silkeplenen på Pebble Beach denne helgen. Hele bilbransjens glitterati kommer til å befinne seg der, så før vi blir overkjørt av spit-and-polish gjengen, la oss minne om den sosialdemokratiske versjonen: Woodward Dream Cruise ned mot Detroit også denne helgen.
(Hr. redaktør, var denne setningen lang nok?)
Nå er det dessverre slik at endel bilfabrikker har begynt å bruke Pebble Beach til lanseringer. For eksempel skal Saabaru 9-2 vises der, og vår gode venn Per Selvaag har bidratt sterkt til linjene på en konsept-Lincoln som får sin premiere der. Så vi må jo følge litt med fra den gressplenen også.
Men heldigvis begynner asfalten ned mot Detroit å få sin egen status, også blant de store nå. I fjor kjørte Rich Wagoner, dagens GM-sjef, prototypen på Chevrolet SSR der, og Chrysler-toppene har begynt å vise den lokale black-topen stadig større oppmerksomhet. Ford har fremdeles en kjedelig hang til å blande seg med dem som alle har en tannbørste, ekstra myk, på innerlommen (til å fjerne en mygg med, dersom den skulle ha smeltet mot den blanke lakken på de statiske bilene i solsteiken) – ikke minst fordi 100-åringen er et av de featured marques der i år. Og fordi de skal la utvalgte media få prøve GT på Laguna Seca.
Men også Ford er nok i ferd med å oppdage at det gir større street-cred å være på Woodward, og det er tross der bilene deres skal i siste instans. Bob Lutz – en av de hippeste (og aller eldste) GM-toppene er en av dem som helst ville vært begge steder samtidig – på Pebble Beach, for derfra kommer one-linerne hans rett i avisene, og på Woodward, for han er også egentlig en cruiser.
Men, som sagt, før det striglede miljøet overtar helgen vår: bruk en stund og drøm deg til Woodward herfra: www.woodwarddreamcruise.com/2003