-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Når de gamle er best
Du vil ikke kvitte deg med gode, gamle C6 Vetten, men kunne allikevel tenke deg å pimpe den skikkelig opp. Supervettes er klar til å hjelpe deg.
Det er klart at syvende generasjon Chevrolet Corvette er mer moderne enn C6. Den stammer tross alt fra 2005, men går fremdeles som en flaggermus fra helvete – som det heter på engelsk.
Og så har den jo de runde baklysene – det har ikke nye C7.
Med andre ord, du ønsker ikke å kvitte deg med den gamle, men du kunne tenke deg et mer moderne utseende.
Amerikanske Supervettes har bygget karosserikits til Corvetter helt fra C5-tiden, og nå har de satt seg ned for å bygge et sett C7-look-alikes som kan festes rett på en velholdt C6. Ikke bare ser den ut som en av de nye, den er mer enn 10 cm bredere også!
Hele det nye settet – som så å si er en komplett bil, er fremstilt av kullfiberarmert plast. De har opplagt hentet noen designelementer fra så langt tilbake som C2 og C3, men det later til at hovedhensikten har vært å få den til å ligne dagens Stingray.
Det fortelles at her er det mye digital teknologi som ligger under. Man startet med å skanne en 2011 C6 med utstyr fra Matrix CAD Design, og så bygget man sin egen 3D chassismodell som deretter ble grunnlaget for de forskjellige karosseriplatene. Dette betyr «laser-presisjon» blir vi fortalt, og delene sitter med 100 prosent presisjon.
Med til settet hører forresten også et sett smidde hjul (22x11,5 foran og 21x13,5 bak) som er med på å gjøre det hele enda mektigere. Men hvor mektig, i form av ekstra vekt, har jeg ikke oppdaget ut fra spesifikasjonene.
Hva jeg derimot har oppdaget er at settet - det første skal leveres fjerde kvartal 2014, og deretter skal man bygge 20 per år i 5 år! – vil koste 65.000 dollar. På-ruta-pris på en flunkende ny 2014 Stingray er $51,000–$58,800. Kit’et som skal oppgradere enn gammel bil koster med andre ord mer enn en fabrikkny bil.
Dette er virkelig en ny vri og er kanskje beviset på hva disse runde baklysene egentlig betyr for fansen.
Kan jeg derfor få foreslå en meget billigere variant? Et karosseri-kit som vil tilfredsstille alle. For cirka 500 dollar burde det gå an å bygge om hekken slik at dagens baklys – og jeg er helt enig: de ser ut som de er hentet fra en VW Up og dreid 90 grader – blir runde.