-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
GM med spesialinnsats
I årets designkonkurranse, en god tradisjon i forbindelse med bilutstillingen i Los Angeles, deltar GM med tre politibiler som hver har sin dedikerte oppgave.
Bilutstillingen i Los Angeles åpner til helgen, og som vanlig har de fått med noen av de store bilfabrikkenes toppdesignere på å drømme seg inn i fremtiden. I år er temaet «Politibil som møter behovene i 2025».
Det er også ganske vanlig at arrangørene har fått med seg kjente designere som dommere for å finne det mest vellykkede forslaget, men i år er dommerkollegiet forsterket med en tidligere politimann fra California – som for sikkerhets skyld også er en av USAs store bilsamlere.
En fagjury som behersker alle fag, med andre ord.
De andre amerikanske fabrikkene er fraværende fra dette lille stuntet i år, men General Motors er med, som de har vært helt siden dette startet. Med GM Advanced Design i California som tenke-tank, og med veteranen Frank Saucedo i sjefsstolen.
Med seg har han blant andre Darren Luke, en amerikaner som lenge var hos Opel. Han var blant dem vi fikk til å jumpe ned i et svømmebasseng i Marseille en gang i forbindelse med lanseringen av Opel Antara – en bil han hadde jobbet med. Kjekk fyr.
Der Honda jobbet seg frem til Drone Squad, har den store gjengen til Saucedo selvfølgelig kommet frem til en Volt Squad. Og her er det en virkelig Squad det dreier seg om, vi snakker nemlig tre forskjellige kjøretøy.
Designerne har tatt utgangspunkt i politioppskriften: Observer, Forfølg og Grip inn. Hvert kjøretøy er designet rundt en av disse oppgavene. På denne måten skal slagkraften økes ved hjelp av spesialisering uten kompromisser.
Bilene er tegnet med California Highway Patrol logo, slik at ingen skal være i tvil om hvor innsatsen er tenkt.
Selvfølgelig er alle de tre bilene bygget rundt drivlinjen til 2025-Volten.