-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stor SEMA, Woody blir tema
Nå er årets SEMA-show i Las Vegas rett rundt hjørnet. Arrangøren er Speciality Equipment Market Association - og dermed er vel det meste om temaet sagt. Utstyr, utstyr og enda litt mer utstyr.
Men denne blir bare en av til sammen 150 spesialmodeller. Blant dem finner vi en 300 hester turbo-utgave av Saturn SCX, den med to sidedører på den ene siden og en på den andre. Pontiac er der med en nydelig Sunfire, der interiøret er helt racing, og en Malibu Cruiser er lagt helt street rod, inklusive panseret med en svær power-bulk som du nesten ikke kan se over.
GM er grei når de beskriver årsaken til at de er der i år: "Vi vil at GMs produkter skal bli den plattformen som foretrekkes når biler skal rigges. Enten det er den private eieren som ønsker litt mer hot rod, eller det er de store tilbehørsfirmaene som vil utvikle ny linjer. GM skal være i front også når det gjelder customizing", sier de nå.
Vi ser ikke bort fra at Ford og Chrysler kommer litt i skyggen av GM-bombingen, for eksempel har Ford så langt nøyd seg med å legge en viss vekt på at "Woodies" er på vei tilbake. Woodies var navnet på de gamle stasjonsvognene, femti- og seksti-årene, som hadde virkelig treverk på utsiden, slik at mens mor polerte gikk far på med maurkverk.
Men når vi hører at Woody-bølgen skjer sammen med 3M kan man selvfølgelig bli betenkt. For da betyr det ikke treverk, da betyr det folie. Og selv om 3M sammen med en Chrysler PT Cruiser tok "Best in Show" på SEMA i fjor og senere har solgt 10.000 av disse settene, er det ikke akkurat noe det lukter tømmerskog av.
Det er mulig det er oss det er noe galt med, men når Ford påstår at denne 2002-modellen av Explorer minner om 60-årenes Ford Country Squire stasjonsvogn, klarer vi ikke helt å se det. På den annen side, dersom det står 10.000 kunder og venter på å få tapet ned Exploreren sin med wood-grain imitasjoner, så er det positivt at Ford hjelper dem.