Chevrolet Caprice PPV

Chevrolet Caprice PPV

Chevrolet Caprice PPV

Chevrolet Caprice PPV

Chevrolet Impala PPV

Chevrolet Impala PPV

Chevrolet Impala PPV

Chevrolet PPV-trio

Chevrolet Tahoe PPV

Chevrolet Tahoe PPV

Chevrolet Tahoe PPV

Chevrolet Tahoe PPV

Chevrolet Tahoe PPV

Chevrolet Impala PPV

Sheriffkampen fortsetter

I vår føljetong om amerikanske politibiler, er det i dag Chevrolet som kunngjør resultatene fra en omfattende banetest.

Publisert Sist oppdatert

Det er en god porsjon prestisje i å bli utvalgt til å levere biler til politiet i USA, og selvsagt er det også snakk om store volumer. Derfor slåss de amerikanske produsentene innbitt om disse attraktive kontraktene.

SE UTFORDRERNE HER

Nylig foretok Michigan State Police en test av de aktuelle kandidatene, og Chevrolet har ifølge egne utsagn god grunn til å være fornøyd med testresultatene. Spesielt med hovedmodellen Caprice PPV som er oppgradert i 2012-utgave.

Caprice PPV 6,0L V8 var best i klassen under bremsing fra 60 mph til 0 med en stopplengde på 38,3 meter, en drøy meter kortere enn Fords utfordrer, Police Interceptor Taurus AWD turbo.

Caprice var også best i klassen med hensyn til toppfart med 248 km/t, 10 kilometer høyere enn utfordreren fra Ford.

Den mer moderat motoriserte Caprice 3,6L V6 utkonkurrerte ifølge Chevrolet også sine konkurrenter, Dodge Charger V6 og Ford Police Interceptor Taurus Sedan V-6, med hensyn til bremselengde, toppfart og akselerasjon.

Chevrolet hadde ytterligere to deltagere i den store politibil-testen, Impala PPV og Tahoe PPV, som begge hevdet seg bra.

Som du ser på denne videoen går det unna når politibiler testes på bane.

Powered by Labrador CMS