-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volt i vinden
Reisen startet i Detroit med Chevrolet Volt, som etter å ha besøkt Shanghai, kom til Frankfurt som Opel Flextreme. GM har avslørt produksjonsplaner for den miljøvennlige bilen. Men først må bl.a. aerodynamikken perfeksjoneres, og da tas alle hjelpemidler i bruk.
Det er klart at aerodynamikk har stor betydning for en bil som skal bruke minimalt med drivstoff. Under den nylig avholdte LA Autoshow fortalte GMs videpresident, Bob Lutz, at selv om mange satte pris på konseptbilens utseende, var den langt fra optimal med hensyn til aerodynamikk.
Så for at Volt skal kunne realiseres, sånn rundt 2010, skal den nå perfeksjoneres av spesialister på aerodynamikk som benytter seg av de aller mest moderne hjelpemidler – både store vindtunneler og avanserte supercomputere - til jobben.
For å minnes oss om at prosessen er i gang, sender GM ut denne skissen av en front i utvikling. Mon tro om vi får møte bilen nok en gang i Detroit neste måned? Nå er den i alle fall på sjarmoffensiv i en del amerikanske byer.
Relaterte artikler: