-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kutter nye modeller
Mitsubishi har bestemt seg for ikke å selge den nye Lancer Evolution i Norge. Daihatsu har stoppet all import fra Japan inntil kursene på yen endres, og Kia skal i fremtiden bare selge en modellserie – Ceed.
Hardner til
Bilbransjen ruster seg for et tøft år, og et av tiltakene er å begrense antall nye modeller. Bare modeller man kan selge i et lønnsomt volum skal introduseres. Adm direktør Bernt Jessen i Mitsubishi Motors forklarer hvorfor man har sagt nei til å selge den nye versjonen av Lancer Evolution slik:
- Volumet blir ikke stort nok. Vi kunne kanskje solgt et titall biler til de virkelige entusiastene. Men det koster oss dyrt å komme med en ny modell. Vi må sørge for opplæring og forhandlere må ha demonstrasjonsbiler. Vi må også ha biler – og alt-i-alt kan vi ikke bruke mye penger på en modell med lavt salg som neppe vil gi oss lønnsomhet. Vi vil heller satse på andre modeller som gir oss mer salg.
Chrysler-reduksjon
Chrysler-Dodge-Jeep skal neste år bare selge 7 modeller – 3 personbiler og 4 varebiler. Det blir personbilene Dodge Caliber og Journey samt Jeep Patrol. Varebilene blir Jeep Wrangler og Commander, Chrysler Grand Voyager samt varebilversjonen av Dodge Journey. Den blir lansert i juni.
Importen av Daihatsu blir satt på vent, og det bestilles ingen biler fra fabrikken i Japan. Årsaken er at den ville bli meget kostbar med dagens yenkurs.
Kutt for Kia og Daihatsu
- Vi vil ikke vurdere biler før yenkursen er på kr 5,50, sier adm. direktør Jan Pettersen i importselskapet. I dag er kursen på 100 yen nærmere 7,60. Innkjøpsstoppen berører ikke deler.
Kia har bestemt seg for i fremtiden utelukkende å selge biler av serien Ceed. Alt annet forsvinner. Det kommer nye Ceed varianter med et forbruk og utslipp av CO2 som slår alle grenser.
- Kia vil ha den rette kombinasjonen av lavt CO2-utslipp og lav vekt, sier Jan Pettersen. Bilene blir avgiftsvinnere.