-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Farvel til Neon
Stille og rolig gikk Neon ut av tiden – som det heter – forrige uke. Den lille europeiske bilen som skulle banke japanerne i USA, men som aldri helt klarte å levere det som ble ventet av den.

Bilen kom på markedet i 1994 med en ganske genial kampanje som gikk på hi og et elskelig fjes. Fra 179.000 biler det første året, nådde den toppen allerede i 1996, med 245.000, deretter gikk det jevnt nedover til 113.000 i fjor.
Den skulle også bli en slager på eksportmarkedene.
Ikke akkurat, i Norge er det vel solgt en 2.500 av den.
I etterkant er vel Neon et godt eksempel på hvordan amerikanerne stadig klarer å bomme i dette segmentet. Chrysler hadde ingen kred i kompakt-klassen, slik at det var ikke bare en bil de skulle selge, det var en helt ny forståelse av hva Dodge og Plymouth-navnet egentlig sto for.
Folk hadde problemer med å oppfatte dette, på tross av en enorm hype der Wall Street Journal og BusinessWeek over store forsider kalte dette USAs første legitime forsøk på å knekke Civic og Corolla. På denne tiden satt Bob Lutz i toppetasjen hos Chrysler, og han er jo en mester på slikt.
Men det hjalp dårlig at Chrysler måtte dra til med tre flaue tilbakekallinger kort etter introduksjonen, men etter hvert ble den også en slags karikatur på seg selv. Små SUVer og mer sportslige biler gjorde Neon totalt uncool. Så kjedelig, faktisk, at da Chrysler gjorde et av de siste Neon-grepene sine og introduserte hotrod utgaven SRT-4, for et par år siden, droppet de Neon-navnet totalt.
Den siste Neon trillet av båndet i Belvidere, Illinois, fredag. Nå skal fabrikken ned en periode mens 419 millioner dollars skal gjøre den klar til konsernets neste mellomklassebil, Caliber, som skal være klar på markedet til våren.
Jeg lurer på om den kommer til å generere mange Neon-innbytter.