-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
SuperSize min Hemi
Hemi inni er virkelig status blant amerikanske bileiere nå. Men de har problemer med å få fortalt om det, uten å fortelle om det. Hemi-emblemet syns nesten ikke.
Har den bilen en Hemi? er åpenbart et av de vanligste spørsmålene en 300C/Magnum eier kan få i dag. Det hadde jo vært mye morsommere å få høre at Jøss, har den virkelig en Hemi med et beundrende tonefall. Men det kreves et meget skarpt syn for å produsere det utsagnet. Det eneste signalet som forteller at her har man top-of-the-line under panseret, er en bitte liten plakat plassert i en høyde over havet som tilsvarer litt over hjulsenteret.
Kanskje ikke den beste skryteplasseringen.
Nå skal imidlertid budskapet bli tydeligere. Et meget større skilt skal fortelle at her finner du det hotteste under-panseret utstyret som eksisterer i USA i dag. Og alle Dodge/Chrysler/Jeep produkter med denne motoren skal få det nye skiltet.
Det blir mer enn dobbelt så stort som det gamle, blir nesten en eksakt kopi av det man fant på 1971 Dodge Challenger, og de virkelig nysgjerrige kan se hvordan det ser ut på 06-modellen av Charger, som ble forhåndspresentert på Detroit-utstillingen.
Men samtidig kunne Chrysler-ingeniørene fortelle at siden Hemi kom med MDS-systemet, det som kutter ut en del sylindre når det ikke er behov for dem - det er ikke mye over et år siden, har systemet spart ca. 30 millioner liter drivstoff. Gang det opp med rundt 4 kr literen så ender vi på ganske mange kroner.
Men det holder jo ikke, det eneste alternativet til en Hemi er jo ikke en annen døv V8-motor. Det kunne jo vært en Prius. Ikke.