-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Chrysler 300C fra Europa
Da BilNorges Knut Moberg nylig besøkte Magna Steyr, la han merke til at det fantes et forbausende antall Chrysler 300C-komponenter omkring. Ikke merkelig, nå har man gjort kjent at Chrysler 300C skal produseres i Europa.
300C er blitt en utvilsom suksess hjemme, og siden Ontario-fabrikken er den eneste som leverer i dag, og siden den også snart skal begynne å bygge Charger, blir produksjonen av de som skal på det økende europeiske markedet lagt lokalt.
Det er ikke sagt noe om volumet, men Chrysler har tidligere sagt at de sikter mot 1 prosent markedsandel i Europa, opp fra dagens ca. 0,7 prosent. Det har også vært antydet at man regner med 8.000 300C-salg i Europa neste år, og dette volumet ligger nok på innsiden av Magna Steyrs muligheter.
Derimot er det sagt at alle mulige varianter av 300C skal settes sammen i Graz. Sedan og stasjonsvogn, i kjøkkeninngang-utgave eller i den ildsprutende SRT-8 utgaven, med rattet på høyre eller venstre side, sågar i flere forskjellige farger.
Ting kan derfor tyde på at også andre markeder skal betjenes herfra. Først og fremst alle de høyrerattede markedene, inklusive Japan, men sannsynligvis ligger også for eksempel Russland inne i planene.
Denne modellen er en utvilsom suksess. 105.000 er solgt så langt i Nord Amerika. På den annen side er også Magna en suksess. Canadisk firma med ca. 81.000 ansatte i 217 produksjonsenheter og 49 utviklingsenheter plassert i 22 forskjellige land rundt omkring på kloden.