-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Cupra offisielt på plass i Norge
Cupra er nå offisielt lansert og på plass i Norge. Deres første egenutviklede og -designede bilmodell, Formentor, åpner salget gjennom merkets norske nettside.
Ambisjonene for Seats sportslige merke i Norge er ifølge importøren å utfordre status quo i bilbransjen, i tillegg til å bli lagt merke til på norske veier med engasjerende design og kjøreegenskaper.
– Du kommer kanskje ikke til å se en Cupra på hvert gatehjørne, men de du ser, kommer du til å legge merke til, sier Ole Kristian Ågotnes, direktør for Cupra i Harald A. Møller AS.
Som tilfellet er for Seat blir også Cupra-satsingen i Norge digital og satt opp for å lett kunne tilpasse seg etterspørsel og endringer i markedet.
– Cupra representerer en enormt spennende mulighet for oss i Norge, og alle modellene vi henter fra Barcelona er elektrifiserte. I tillegg blir salget heldigitalt, og vi tilbyr hjemlevering på døra til kundene. Vi skal utfordre de konvensjonelle måtene å kjøpe, eie og bruke bil på, og det gjør vi med et bilmerke som virkelig gjør at du også står ut på veien, sier Ågotnes.
Cupra-navnet springer ut fra motorsport-referansen Cup Racing, noe som synes tydelig i deres første helt egenutviklede og -designede modell, Formentor. Den nådde helt til finale-heatet i den nylig avholdte Car of the Year-kåringen, og er nå på plass i det norske markedet.
Her lanseres den som ladbar hybrid og følges av den helelektriske Cupra Born som skal presenteres snart. Sistnevnte bygges på Volkswagen-gruppens MEB-plattform.
– Cupra Formentor er en perfekt merkevarebygger for oss, med distinkt design synlig fra alle vinkler. Så følger vår første fullelektriske modell, Born som har et stort potensial til å treffe veldig godt i vårt marked. Vi ser frem til å kunne dele enda mer informasjon om Born om kort tid. Cupra er for dem som elsker kjøreopplevelser og som ikke nødvendigvis vil ha den samme bilen som naboen, sier Ågotnes.
Formentor er nå tilgjengelig for bestilling via cupraofficial.no. I Norge blir SUV-coupéen tilgjengelig som e-Hybrid med 204 eller 245hk, og en elektrisk rekkevidde på inntil 59 kilometer.
Med elegante og markerte linjer, en dynamisk hekkspoiler, avrundet front og ekstra store luftinntak, skiller den seg ut på veien. I tillegg blir den tilgjengelig med ekstrautstyr som ikke har vært hverdagskost i denne klassen tidligere.
Prisene starter på 399.000 kroner, inkludert hjemlevering i Oslo for varianten med 204 hk, og fra kr 420.000 for varianten med 245 hk. Du finner mer informasjon om priser og utstyr på hjemmesiden.
– Dette er en modell som virkelig viser hva som bor i Cupra, og det er mye kjøreglede vi tilbyr for denne prisen. Den pakken vi forbereder for det norske markedet kommer til å bli attraktiv for veldig mange, sier Ågotnes.
I anledning norgeslanseringen viser Cupra også frem sitt nye showroom, Cupra Garage, i Harbitzallén på Skøyen i Oslo. Inntil videre holder det stengt på grunn av de gjeldende covid-19-restriksjonene. Men Cupra er uansett bare noen tastetrykk unna for alle som er nysgjerrige på den nye merkevaren.
– Det er nettbutikken som er navet vårt og hovedplattformen for å møte kundene våre i Norge. Her kan man enkelt velge modell, utstyrsnivå, tilbehør og dessuten komme i direkte kontakt med oss. Så kommer vi hjem til kunder med bilen levert på døra, sier Ågotnes.
Nylig ble det bekreftet at merkets helelektriske konseptbil Cupra Tavascan skal lanseres som produksjonsmodell, og dermed bygger den ytterligere ut den elektrifiserte modellporteføljen til merket som nå er på plass i Norge.
Internasjonalt opplever FC Barcelonas bilsamarbeidspartner også medvind, og det er et offensivt merke som nå ankommer Norge.
Offensiviteten knyttet til elektrifisering illustreres også tydelig gjennom Cupras satsing på Extreme E, en racing-serie som tar e-racing til noen av de mest avsidesliggende stedene på planeten.
Målet er å promotere nullutslippsteknologi, samtidig som man demonstrerer ytelsen til helelektriske SUV-er under ekstreme forhold.
Cupra har sitt hovedsete i Barcelona. I Norge er det importør Harald A. Møller AS som skal ta bilene ut i markedet.