-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Høye ambisjoner hos Cupra
Cupra har lagt frem sin ambisjoner for de neste årene, og de er ikke akkurat beskjedne.
Cupra har avslørt sine fremtidsplaner som blant annet inkluderer tre nye elektrifiserte modeller frem mot 2025.
Siden oppstarten i 2018 har mer merket solgt nesten 200.000 biler mens omsetningen har økt fra 430 millioner euro i 2018 til nesten 2,2 milliarder i 2021. Det er ifølge selskapet langt raskere vekst enn forventet.
Innen 2025 skal Cupra lansere tre nye elektrifiserte modeller, Terramar, Tavascan og UrbanRebel, og disse skal sammen med eksisterende modeller gir et årsvolum på en halv million biler.
I fjor lanserte Cupra sin første egenutviklede modell, Formentor, og denne har etablert seg som merkets bestselger og er alene solgt i nesten 100.000 eksemplarer. Så fulgte Born som topper Cupra-salget i Norge.
Les også: Seat med nye modeller og ny rolle
I 2024 lanseres Terramar – en sporty SUV med en lengde på 4,5 meter som skal leveres som ladbar hybrid med elektrisk rekkevidde på rundt 100 kilometer. Denne skal bygges ved Audis anlegg i Györ, Ungarn.
Elbilen Tavascan møtte vi som konsept i på bilutstillingen i Frankfurt i 2019. Den skal realiseres i 2024 og vil ifølge Cupra ligge tett opptil konseptet med hensyn til design og egenskaper.
UrbanRebel møtte vi som konsept i München sist høst. Denne skal lanseres i 2025 og blir merkets viktigste volumselger. I motsetning til dagens elbiler fra VW Gruppen blir UrbanRebel forhjulsdrevet basert på gruppens MEB Small-plattform hvor Cupra er først ut.
– Cupra UrbanRebel blir største prosjekt for vårt selskap i årene fremover siden den er viktigste brikke i transformasjonen til å bli en ren elbilprodusent. Vi leder denne utviklingen for hele gruppen, sier Werner Tietz, visepresident for R&D hos Cupra.
Småbilen med en lengde på rett over fire meter skal bli en mester innen bruk av bærekraftige materialer som resirkulert polymer og bio-baserte materialer.
Lettvektdesign i både eksteriør og interiør skal sørge for at bilen med 226 hk når hundre på 6,9 sekunder og får en rekkevidde på inntil 440 kilometer.
Bilen er designet og utviklet i Barcelona og planen er at den skal produseres ved Seats hovedanlegg i Martorell.