-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
13,7 trillioner baklengs!
Når koreanerne begynner å telle penger betyr det enda mindre enn når italienerne gjør det. Så når en avis i går fortalte at Daewoo i fjor tapte 13,7 trillioner sier det ikke så meget. Men nok, åpenbart, til at fabrikken selv dementerte det på det sterkeste.
Tallet sjokket ingen, det var ventet, og vil ikke ha noe å si for GMs interesse, eller mangel på sådan.
Samtidig er det noen som hadde regnet ut at med nedgangen i aktiva og oppgang på forpliktelsesavdelingen hadde fabrikken nå 13,18 trillioner won mer i passiva enn i aktiva.
Det meste av det negative er finans. Tapet på driften ble kraftig redusert, fra 730 millioner won til 580, og det kan umulig ha vært noe enkelt år å operere i. Samtidig viser det seg at salget ikke sank med mer enn fra 6,12 trillioner i 1999 til 5,79 i fjor.
Nå tilføyde avisen som allikevel, viste deg seg altså, hadde rett, at revisorene skrev at de ikke så bort fra at tapene kunne komme til å vokse når flere detaljer ble kjent. De hadde nemlig arbeidet med begrensede informasjoner på grunn av Daewoos og kreditorenes uvilje mot å samarbeide!