-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Daewoo legger lastebilene på auksjons-lasset
Nå er kampen om Daewoo i full gang. Fem oppegående produsenter er med på første budrunde. Nå er også Daewoos lastebil- og bussfabrikk med i salget etter krav fra noen av de interesserte kjøperne Det er sannsynligvis verken Ford eller GM.
Men Fiat, DaimlerChrysler og Hyundai er også med blant dem som skal by, og det er vel sannsynlig at det er enten DC eller Hyundai som er interessert i å få med seg alt sammen. Verken lastebilfabrikken i Kunsan, som har en kapasitet på 12.000 tunge lastebiler pr. år, eller bussfabrikken i Pusan med 5.000 bilers kapasitet, sees på som en ekstra belastning av folk i denne enden av bransjen.
I tillegg til de lokale produksjons-anleggene opererer Daewoo hele 12 oversjøiske fabrikker – de er også med i handelen, sammen med 34 oversjøiske salgsavdelinger. Her blir det mye som må kuttes.
Bud-prosedyren er kommet så langt at de fem interesserte nå får lov til å studere alle Daewoo- og Ssangyong-fabrikkene i detalj. Så skal bud gis, og i slutten av mai skal det være to deltakere tilbake, som så skal i ringen for virkelig å slåss.
Av Jon Winding-Sørensen