-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
En trillion for Daewoo
Koreansk presse er selvfølgelig stapp full av rykter om hvordan posisjonene er i forhandlingene mellom GM og Daewoo. 1 trillion er jo et greit og rundt tall, det skal være så mange won (ca. 750 millioner dollars) GM er villig til å betale for koreaneren.
Det forhandles, og disse summene er nok i øvre enden av det det forhandles om sa en som står tett på forhandlingene.
Det blir også sagt at GM er lite interessert i å overta den gamle hovedfabrikken i Pupyong. Dersom den skal følge med, vil generalen betale mindre. Flere av Daewoos konsulenter har for lengst anbefalt at fabrikken slettes og at tomten utvikles for boliger.
Men verken når det gjelder Daewoos utenlandske fabrikker eller buss- og last-fabrikkene i Korea har vi lært noe nytt, GM er sannsynlig ikke interessert i det hele tatt. Det de nok er interessert i er tilgang til Asias nest største marked, de burde etter hvert være interessert i Daewoos ekspanderende posisjon i USA, og det at bilproduksjon i Korea er vesenlig billigere enn i Japan burde kunne komme GMs partnere, Subaru, Isuzu og Suzuki til gode. Med bare en snau tredel av den totale produksjonskapasiteten på 2 mill biler/år, har Daewoo-fabrikkene kapasitet til å påta seg litt utenom-arbeide.
Det som er litt uhyggelig etter denne første forhandlingsuken er fagforeningenes totale taushet. Det er jo akkurat dette de ikke ønsker. Hvis dette er en stille før stormen blir det en veldig storm, for dette har vært veldig stille.