-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye takter fra Daewoo
For første gang på 36 måneder kunne Daewoo nå fortelle om en måned der driften gikk i pluss. Ikke enormt pluss, og fremdeles er det en del akkumulert underskudd som man må forholde seg til, men dette lille lyspunktet er et signal om at man er på riktig vei.
Det monner jo ikke så veldig, i første kvartal alene tapte selskapet 45 milliarder på et salg på 1,45 billioner (eller skal vi heller si 1.450 milliarder won – de folkene kan da umulig bruke mobiltelefonen til å kalkulere på!).
Men som den første måneden i svart på tre år er april allikevel verd et utropstegn for Daewoo. Og årsakene er åpenbare, fremgang i salg hjemme, 15% opp hver måned siden februar, og den kuttingen i utgiftene som gjør fagforeningene så engasjert som de er.
Hva disse tallene også gir, og som forårsaker at en del observatører ser på dem med en viss skepsis, er inntrykk av resultater som vil kunne gi grunnlag for en del pruting under forhandlingene med GM, som nå åpenbart går mot slutten. Hvis det viser seg at GM kan overta et selskap i svart snakker vi om andre priser enn om det røde blekket fremdeles hadde rent i strie strømmer. Men nå er det vel tvilsomt om GMs bokholdere lar seg imponere av et par strategiske resultater.
For øvrig er det verd å merke seg at konsernets salgsselskap, Daewoo Motor Sales, hadde et netto resultat i første kvartal på 6,8 milliarder won – opp 18 prosent i forhold til i fjor. Men der er det ingen problemer – de har alltid tjent penger.