-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Renault/Nissan + Daimler
Det er i dag offentliggjort et omfattende strategisk samarbeid mellom Renault-Nissan-Alliansen og Daimler AG.
Samarbeidet omfatter utviklingen av neste generasjon Smart ForTwo og Renault Twingo. Videre skal de samarbeide om fremtidige prosjekter innen så vel personbiler som varebiler. Og samarbeidet går også på at konsernene skal ha eierandeler i hverandre.
En felles arkitektur for småbiler skal danne basis for neste generasjon Smart ForTwo, en ny Smart fireseter og Renault Twingo.
Bilene skal være helt forskjellige fra hverandre og fremdyrke de respektive egenskapene til Smart og Renaults småbiler. De skal som dagens Smart-modeller drives med bakhjulene.
De nye modellene er planlagt lansert i 2013. Smart-fabrikken i franske Hambach skal stå for produksjonen av toseteren mens Renault-fabriken i Novo Mesto, Slovenia, skal produsere fireseterne.
Allerede fra lanseringen skal de nye modellene tilbys med elektriske drivlinjer i tillegg til et utvalg av bensin- og dieselmotorer.
Utviklingen av drivlinjer strekker seg ut over samarbeidet om felles småbiler. Renault-Nissan skal levere 3- og 4-sylindrede bensin- og dieselmotorer til Daimler, som skal tilpasse disse slik at de får Mercedes-karakteristikk.
Daimler skal på sin side levere 4- og 6-sylindrede bensin- og dieselmotorer til bruk i Infiniti-modeller.
Partene skal i tillegg samarbeide om varebiler. Dette dreier seg både om felles drivlinjer og om utviklingen av en kompakt Mercedes varebil basert på en Renault plattform. Denne bilen skal også produseres ved en av Renaults franske fabrikker.
Renault-Nissan og Daimler holder mulighetene åpne for utvidelse av samarbeidet også innen andre områder i fremtiden. Dette er noe vi sikkert får høre mer om i årene fremover.