-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Geely, førstekinamann til Detroit
Etter all hypen de siste månedene skulle man tro at USA ble invadert av kinesiske bilprodusenter, og at derfor skulle også Detroit-utstillingen oversvømmes av dem. Det kommer én, og det blir Geely.
Andre kinesiske merker har fått meget mer publisitet og kommet med massevis av vanvittige utspill. Chery, for eksempel eller Great Wall (Hva er det for en bil du har kjøpt deg? Du, det er Store Vegg. Hvor får de slike navn fra? Litt ugreit akkurat det, han møtte ikke bare veggen nei, han møtte selveste Storeveggen!)
Den bilen den nye importøren skal satse på heter Geely 7151 CK. Både merket og modellen møtte i vi på Frankfurtutstillingen. Der var de også meget forsiktige da de fortalte om planene sine fremover. I Detroit vil de være enda mer tilbakeholdne, og fortelle at selv om de har kjøp en stand nå, kommer ikke bilen til å ankomme Amerika før i 2008 – og da først i Puerto Rico. Sent samme år, eller i 2009 skal bilene komme til fastlands-Amerika.
Det første året i USA planlegger vi å selge 50.000 biler sier John Harmer som er sjef for Geely USA. De 50.000 vil virkelig bli passet på av nesten like mange hønsemødre. Vi akter virkelig å gå inn for fornøyde kunder.
Amerikanerne kan vente seg flere kinesiske biler i årene fremover. En rekke av dem vil være merkelapper både fra GM og fra Honda. I hvert fall så lenge forskjellen i produksjonsutgifter er så enorm. I USA betaler GM nesten 74 dollar timen i lønn og sosiale utgifter til de ansatte på båndet. I Kina er prisen 3, 50 dollars.