-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
En halv mill Jeep og Ram tilbake!
Nå er det Daimlerchrysler som får månedens smekk. Nesten 400.000 Jeep og litt over 250.000 Dodge Ram skal tilbake for kontroll og utbedringer. Store tall når de setter i gang sine tilbakekallinger.

Det har vært 11 klager på akkurat dette fenomenet, og man har sporet opp fire skader som nok har sammenheng med problemet. 316.148 stivere fjærer (for så mange biler gjelder dette) som forhandleren raskt kan montere en og en av, burde ta hånd om dette problemet.
Konsernets andre smell denne måneden gjelder 268.740 Dodge Ram Pick uper. Disse er ferskere, bygget fra januar 2000 og august samme år. Her er det kabel til alternatoren som kan løsne og derved – kanskje, i helt ekstreme tilfeller – utgjøre en brannfare. Remedien, som alle disse bilene altså må inn til verksteder for å få gjennomført, er å sjekke løse kabler til alternatoren og eventuelt få dratt til festeskruen.
Nevner du dette for din oldefar er jeg sikker på at han vil fnyse og sverge på at for hundre år siden kunne enhver sjåfør, til og med bestemora di, utføre en sånn sjekk og reparasjon selv.
Men nå skal en kvart million bileiere spores opp, et helt direktorat alarmeres, byråkrater vekkes opp, brev med porto for 2 millioner kroner sendes, verksteder rundt hele verden informeres via elektroniske serviceinstruksjoner. Og sekstisju advokater lurer på om det ikke går an å saksøke Daimlerchrysler her. Kanskje en eier har fått angst, sågar en psykotisk angst (finnes det?) etter å ha hørt at hun har kjørt rundt i en potensiell brannbombe i to år.
Noen ganger tar disse tilbakekallingene helt av.