-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
807 hester i kasse
Gøyalt ordspill. Da Mopar begynte å selge Hellcat-motorene i kasser, ble de døpt Hellcrate. Nå kan du få 807-hesteren hjem på døra.
Alle amerikanske bilprodusenter er flinke til å selge de gjeve motorene sine i løs vekt.
Det viser jo bare at custom-mod fremdeles er så utbredt at det er god business også for de etablerte mainstream-produsentene.
Chevrolets Smallblock er jo et kjent begrep i de kretser, men det er vel allikevel ikke tvil om at Chryslers Hemi-begrep er det de fleste sikler etter.
Reservedelsavdelingen til den amerikanske delen av den nye Stellantiss har alltid vært flink til å selge Hemi-motorer til de som har visst hvordan slike skal benyttes. Og nå har de også lagt de sterkeste av dem i katalogen.
Dermed er 6,2-liters Redeye med 807 hester kommet i et veldig fornemt selskap.
Crate-familien består fra før av flere av 5,7- og 6,4-literne uten pustehjelp, kompressor matet 6,2-liters Hellcrate på 707 hester og, ikke å forglemme, 426 (7 liter) Hellephant med kompressor og 1000 hk.
Nykommeren, Redeye, er den samme motoren vi først så i Dodge Challenger SRT Demon, som 2018-modell. Verdens raskeste og kraftigste muskelbil – i hvert fall da. Og du finner den i flere av Charger og Challenger-modellene.
Samtidig byr crate-utgaven på en rekke spesialiteter. Større kompressor, for eksempel, 2,7 liter mot 2,4 vanlig. Red line på turtelleren er flyttet fra 6.200 til 6.500. Endringer på kam (vekt) og ventilfjærer (bedre oljepassasje). Og du kan kjøpe svinghjul og tilkobling til clutch i tillegg dersom du skal hekte på en manuell girkasse.
Hver motor blir dynotestet i 42 minutter før den pakkes i kassa.
Pris har den også: 21,807 dollar.
Jeg har hørt om kaffebord som er dyrere. En glassplate over denne er også et alternativ.