-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bygg din egen e-Golf
Hei Elbil-foreningen. Her det det ideelle selskapsreiseopplegget for dere. Inviter medlemmene på tur for å bygge sin egen bil.
Volkswagen har kommet opp med noe flunkende nytt for å gjøre de siste eksemplarene av sin gamle elbil-generasjon mer attraktive.
Du skal få bygge den selv. Nesten i hvert fall.
Og dette må da være en skikkelig mulighet for Elbilforeningen til å utvide medlemstilbudet med: «Bli med oss til Dresden der du bygger din egen e-Golf».
Gläserne Manufaktur het prestisjeanlegget i Dresden da det sto ferdig for å bygge den enda mer prestisjetunge Volkswagen Phaeton.
Phaeton eksisterer heldigvis ikke mer, men bygget gjør det. Og produserer fremdeles biler. Men nå heter anlegget den Transparente Fabrikken.
Transparent, først og fremst fordi du kan se tvers gjennom bygget – dette er virkelig et glasshus. Men transparent, også fordi de åpner det for besøkende med en fastnøkkel på baklomma.
Eller hva det er man skal bruke her.
For hele poenget er at Volkswagen inviterer Golf-kunder som venter på sin elektriske bil til å komme innom og følge prosessen på nært hold.
SÅ nært, faktisk, at du kan være med å montere dashbordet, eller bidra når karosseri og plattform forenes, eller du kan montere grillen foran.
Det står ikke eksplisitt, men jeg går ut fra at garantien blir den vanlige allikevel.
– Dette er elektrisk mobilitet du kan berøre, sier Arnd Meyer-Clasen, som er salgshøvding der.
– Hele denne fabrikken er et utstillingsvindu for konsernets e-mobilitets tankegang. I tillegg til konfigurasjonsmuligheter, prøvekjøringer, og spesielle utleveringsprosedyrer, kan vi nå også tilby muligheten til å følge, og delta i, produksjonen. Dette er enestående, sier han.
Det han ikke sier er at e-Golfen synger på absolutt siste vers og at det vil bli noen måneders opphold mellom siste e-Golf og første ID. Det er med andre ord den aller siste serien han inviterer deg til å delta på.
Prosedyren er ifølge meldingen grei. Man melder interesse hos forhandleren når man bestiller bilen. Det avtales en tid i løpet av produksjonsdagen (mandag – fredag 0600 – 2200), og du betaler 390 euro for moroa.
For det beløpet får du i tillegg til opplevelsen et minne-foto, billett til offentlig Dresden-transport og en voucher på € 50 til en restaurant.
Det står ikke et ord om at dette ikke gjelder for nordmenn også.
Så bare kast dere på – men sørg endelig for å være godt jordet. Det er jo strøm man jobber med.