-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ferrari tjener men nixer F1
Finanskrise? Hvor? Det kan man spørre seg etter å ha sett resultatene for første kvartal hos Ferrari.
Med en omsetning på 441 millioner euro (15 mindre enn i samme periode i fjor) og et resultat på 54 millioner (5 lavere enn i fjor), gikk Ferrari ut av første kvartal uten å ødelegge sitt misunnelsesverdige image som pengemaskin.
3 grunner til det gode resultatet trekker Luca di Montezemolo, styreformannen, frem. California-suksessen, salg av branding også på nett, og selskapets fortsatte innsats for å maksimere effektiviteten.
Men samtidig benyttet styret anledningen til nok en gang å protestere mot den foreslåtte toklasse-inndelingen av neste års Formel 1. LES MER HER.
Med tørre juristformuleringer sier styret at dersom det foreslåtte regelverket blir gjeldende for F1 fra neste år, vil ikke de grunnene Ferrari har hatt for en uavbrutt deltakelse i Verdensmesterskapet de siste 60 år – det eneste merket som har vært med hele veien – eksistere mer.
Samtidig er man ganske bitende i beskrivelsen av hvordan FIA har håndtert denne saken. De reglene man til nå har fulgt for styringen, som har bidratt til sportens utvikling de siste 25 år, er kastet i dass, akkurat som de bindende avtalene mellom Ferrari og FIA hva angår stabilt regelverk.
Ferrari lister opp flere punkter som bør være styrende for fremtiden. Men dersom disse prinsippene ikke respekteres, og dersom reglene for 2010 ikke endres, akter ikke Ferrari å melde på sine biler i neste års Formel 1 verdensmesterskap.
Styret ga di Montezemolo alle fullmakter til å evaluere de beste metoder og utveier for å beskytte Ferraris interesser, heter det til slutt i kvartalsrapporten.
Dette likner litt på gode, gamle dager (bortsett fra at Enzo aldri sendte ut kvartals-, enn si, års-rapporter). Men med jevne mellomrom skrek han opp og sa at nå gaddn søren ikke delta i disse Paris-styrte sportsgrenene mer. Og så kompromisset man litt, og så ble Ferrari med.
Men nå er det så lenge siden Ferrari har ropt ULV, at man kanskje bør tro at det er en virkelig ulv di Montezemolo har sett. Med andre ord, kanskje han mener alvor.