-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hublot for Ferrari
For fjerde gang bytter Ferrari klokkepartner. Ny favoritt er Hublot. Men ellers går det veldig bra.
Man kan selvfølgelig spørre om hvor krisen er. Bare hør fra Ferraris rapport etter tredje kvartal i år:
Man har levert ut 5.165 biler så langt i år – en fremgang på 12 prosent. Det har vært omsatt for 1.605 millioner euro – opp 19 prosent og selvfølgelig ny rekord.
Man har tjent 212 millioner euro på driften, det er en fremgang på 11 prosent. Og virksomheten har satt ny rekord hva angår kontantstrøm.
Blant de mykere verdiene nevnes det at Sergio Pininfarina forlater styret ”av personlige årsaker”.
Selv med en meget oppegående egen designavdeling nå sa Luca di Montezemolo, Ferrari-sjefen, at han kunne love at de ville fortsette å samarbeide tett med Pininfarina – "et navn som er uløselig knyttet til vår historie”.
Ferrari.com er nå tilgjengelig på 7 språk, på Facebook har de 5,5 millioner tilhengere, de leder på YouTube og det finnes nå 50 Ferrari-sjapper over hele verden.
Inntektene fra lisensvirksomheten fyker i været og, sa han, ”vi knytter stadig flere high-end partnere til oss, et eksempel er den avtalen vi underskrev med Hublot for bare noen timer siden”.
Hublot er et sveitsisk urmerke i toppen av skalaen. Deres eneste befatning med bil før har vært et merkelig, halvhjertet engasjement med Morgan, pluss en høyprofil nyhetssak for et år siden der Formel 1-høvding Bernie Ecclestone fikk seg en i trynet og ble fraranet sin Hublot, hvilket medførte en litt ugrei annonse om ”Se hva folk gjør for å skaffe seg en Hublot”.
LES: Morgan 100 år – med klokke
LES OGSÅ: Det er penger i et blått øye
Ferrari har selvfølgelig hatt urprodusenter knyttet til seg før. Cabestan, Panerai og Gerard Perregaux, men det ser ut som om avtalen med Hublot blir mer omfattende.
LES OGSÅ: Med Ferrari på armen
For sveitserne skal jommen bli ”Watch and Timekeeper of Ferrari”, og ”Timekeeper of Scuderia Ferrari” og dermed er Hublot ute i en verden de ikke har vært før. Men å skaffe seg et PC-basert elektronisk tidtakerapparat er kanskje ikke all verden?
Mer spennende er det at det også kan se ut til at de i tillegg til lekre armbåndsur med Ferrari-preg også skal lage klokker for fremtidige Ferrariers dashbord.
Hublot har lovet at de skal vise de første resultatene av det nye samarbeidet på klokke&smykke-messen Basel World i mars, neste år.