-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye Ferrari-rekorder
Jeg tror aksjonærene (Fiat) setter stor pris på Ferraris 2011-driftresultater. Med nye rekorder blir plutselig F1-resultatene mindre viktige.
Nye rekorder hele veien. Vi kan jo begynne med det som virkelig betyr noe: De forskjellige brand-aktivitetene økte med 34 prosent i forhold til 2010 – først og fremst takket være temaparken i Abu Dhabi der det ble omsatt for mer enn 12,5 millioner euro.
Avdelingen som selger lisenser hadde større aktivitet enn noensinne med store repetisjonskontrakter med firmaer som Puma, og med nye kontrakter med bl.a. luksusklokkemakeren Hublot.
Omsetningen på online Ferrari-sjappa økte med 25 prosent mens besøk på Ferraris hjemmeside økte med 30 prosent og endte på 350 millioner sidevisninger.
Det er 6,2 millioner som følger Ferraris Facebook-sider nå – det er opp 65 prosent på ett år, og Ferraris snutter på YouTube har vært beskuet mer enn 6 millioner ganger – det vil si en økning på 50 prosent. De er også markert til stede på dedikerte japanske og kinesiske sosiale medier.
Også det såkalte Ferrari-museet i Maranello (gled dere, neste måned åpner et skikkelig ett i Modena) kunne rapportere om rekorder. 240 000 besøkende er en ny topp. 60 prosent av oss var fra et utland.
Og så, til det som hadde vært veldig interessant hvis vi kunne ha kjøpt aksjer der, men det sier Fiat, naturlig nok, nei til.
For Ferrari satt igjen med 312 millioner euro i fortjeneste etter en omsetning på 2.251 milliarder. Det siste var opp 17,3 prosent (man brøt 2 mrd-muren for første gang) mens fortjenesten bare var 3,2 prosent opp.
Allikevel: en margin på 13,8 prosent eller en Return on Sales på 14,1 prosent er det ingen som klager på.
Grunnlaget er selvfølgelig bilproduksjonen, sterkt hjulpet av all koreografien rundt merkevaren.
Holder vi oss til hårdvaren må det noteres at man fikk ut 7195 biler, nesten 10 prosent opp i forhold til 2010.
USA økte nesten like meget og endte på 1958 biler, mens Kina tok 777 biler – opp 63 prosent. Også deprimerte Europa fortsatte som god Ferrari-kunde. Storbritannia opp 23 prosent til 574 biler og Tyskland opp 15 prosent til 705 biler.
«Vi kan jo ikke være annet enn fornøyde», sier Luca di Montezemolo, Ferrari-sjefen, og legger til at «vårt internasjonale nettverk på til sammen 58 nasjoner skal nå få tilgang på enda en ny 12-sylindret modell. En revolusjonerende bil med ekstreme ytelser og et kraftnivå man ikke har sett maken til»
Ser deg i Genève.