Fiat-standen
Fiat-standen

Fiat vant Geneve

Om ikke Årets Bil, så i hvert fall Årets Stand på Geneve-utstillingen. Den hederen ble Fiat tildelt av CPG, en Geneve-forening bestående av reklamefolk og kreative media-krefter.

Publisert Sist oppdatert

Det er en prestisjepris vi snakker om. Club Publicité et Communication er en seriøs forening, grunnlagt i Geneve for 50 år siden, og nesten like lenge har de delt ut pris til den beste utstiller på den årlige bilutstillingen.

I år var det Fiat som fikk den fordi de klarte å gjengi ”bedre enn noen andre livsglede, dynamikk, det friske og nye, og den spesielle stilen som kjennetegner livet i Italia – heter det blant annet.

Creativity Award, heter prisen, som endte hos Brand Promotion gruppen til Fiat Auto. Og den ledes ikke av noen hvem som helst. Unge Lapo Elkann er bror av John, som er øremerket som snarlig Fiat-toppsjef, og er barnebarn av nylig avdøde Fiat-eier Giovanni Agnelli.

Lapo har satt i gang en kjempeoffensiv, litt i meste laget mener ganske mange, med å bygge opp merkevaren med nye logoer, nye farger, nye accessoirer (egen linje fritidsklær for eksempel), og også showbiz virksomheten er hans ansvar nå. (Før han skulle bli til noe var han veldig glad i å designe T-skjorter).

Da han takket for honnøren husket han å si at ”På denne standen, gjennomarbeidet ned til minste detalj, fra fargene på bilene til møbler til den nye logotypen, har vi ønsket å gi et klart og tydelig signal om at dette er et selskap som er i merkbar fornyelse”.

(Så lenge han ikke fjerner skinkene og parmesanen fra annen etasje er jeg fornøyd).

Powered by Labrador CMS