-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fiat Sedici til Bologna. Nix Norge
Fiat skal ha en kjempelansering på bilutstillingen i Bologna (verdens største målt i besøkende pr. dag). Dels skal de vise en bil som utHummer Hummer, dels skal de vise sin nye volum-modell, Seksten, bygget sammen med Suzuki.
Sedici skal den nye mini-SUVen til Fiat hete. Et logisk navn. Det betyr seksten og er et resultat av 4x4.
Det som imidlertid er litt kjedelig er at plutselig er denne bilen blitt uaktuell for Norge. I første omgang er det bare et svært begrenset antall markedet som får den, verken Danmark eller Norge (der avgiftene virkelige hadde ligget til rette for denne bilen) skal få den i første omgang.
Den norske importøren har tidligere omtalt modellen som viktig, men det er altså viktigere å få plassert den andre steder – for Fiat. Som ungarsk bygd Suzuki vil den imidlertid være på plass ganske snart, og Fiat-forhandlerne kan bare se langt etter en rekke Fiat-salg som forsvant til Drammen isteden.
Heller ikke aktuell for Norge, men det visste vi, er en stor militærbil fra Iveco, som skal jazzes opp og utstyres med komfortelementer og Fiat-navn. Hele poenget med å vise denne i Bologna er at Fiat forteller at de har også militærbiler (Storbritannia har kjøpt en bråta av dem) som også kan Hummeriseres. Så får vi se om det er noe marked for denne.
Den har nemlig et fortrinn som den stor amerikaneren ikke har. Den har et karosseri i karbonfiber, slik at der Hummeren blir blåst til værs av landminer, er det mye større muligheter for at italieneren vil kunne fortsette. Dessuten gjør det bilen vesentlig lettere, selv om jeg har på følelsen av at miljøvern ikke er den etiketten denne bilen vil bli utstyrt med.