-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Panda for Dummies
Designerne hos Fiat har gjort en herlig serie skisser, der de forklarer den nye Pandaen. Akkurat som om den trenger noen forklaring, men skissene er praktfulle for det.
Nå er kanskje ikke den nye Pandaen, den som debuterte i Frankfurt for godt og vel en måned siden, ekstremt ulik sin forgjenger.
Men det kan allikevel være grunn til å ta en titt på de mange detaljene for å se hvordan ting kan endres uten tilsynelatende å endres.
LES: Mer om ny Panda
Dessuten har jo Panda et navn som er krevende, den opprinnelige Pandaen var noe av det smarteste – og magreste – som var laget på denne siden av 2CV, så kanskje har designerne et visst behov for å peke på at de er fremdeles smarte og fornuftige, og at det ikke er i deres tanker å gjøre Panda feit.
I hvert fall har Fiats Centro Stile laget en lang serie skisser som forteller alt om den nye Pandaen.
Her går vi inn på style-finesser og fuksjonelle detaljer i den nye modellen mer elegant enn om serien hadde vært produsert for et fransk moteblad.
SE PANDAS DESIGN STORY HER (pdf)
Og vi oppdager snart nye, runde linjer på utsiden, en ny personlighet i fronten og et helt nytt uttrykk bak.
Vi ser hvordan den tredje sideruten er gjort mykere slik at glassflaten langs flanken i større grad er blitt uavbrutt samtidig som mer markerte hjulbuer bringer tankene tilbake til 4x4-utgaven av første generasjon Panda.
Interiøret viser oss også klart at den opprinnelige målsetningen om maks fleksibilitet fremdeles er fremherskende hos designerne, med split & slide seter og gjemmesteder for de underligste ting – godt beskrevet i skissene.
Og dashbordet som leder tankene til førsteutgaven - ikke minst på grunn av alle oppbevaringsmulighetene der også.
Dette var en smart måte å vise frem en ny modell på, det er vanskelig ikke å like nye Panda etter dette.