-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Retur for Jolly
Karosserifabrikantenes strand-utgave av Fiat 500 og 600 er blitt ikoniske. Nå forsøker noen seg med nytt opplag.
Først kom Castagna, en tradisjonsrik karosserimaker i Milano, med en ombygd utgave av dagens Fiat 500.
Det er åpenbart at de har hatt de gamle strandbilene fra 50-årene i tankene. Men det er allikevel noe ved dem som ikke stemmer helt. At den er åpen og fullstendig dørløs er greit nok, men det er noe mer som ikke stemmer.
Kan det være setene? Er det kanskje slik at en skikkelig strandbil skal ha skikkelige seter i flettet peddik, av den typen som gir deg vaffelmønster på hele baksiden når du går ut av bilen, bare iført bade-tekstiler? At jeg venter meg seter som åpenbart er utført av en dyktig kurvmaker?
Castagnas seter er i hvert fall ikke slike.
Nobelt
Men helt fra de første Spiaggina’ene dukket opp, har man plassert hekken sin på kurvfletting. De to første hekkene tilhørte forresten Gianni Agnelli – Kongen av Fiat, og Aristotle Onassis – ikke ukjent gresk tycoon.
Det var Savio som bygde bare to eksemplarer, spesielt for disse herrene. Men det smittet og Ghias Jolly er vel kanskje den best kjente. Ikke minst fordi den ble bygget fra 1957 og helt til 1974.
Ghia var imidlertid ikke alene, jeg tror jeg uten problemer skal klare å liste opp minst ti slike fra andre produsenter, hvis noen spør.
Prisrekord
Men det er Ghia-utgaven som også har prisrekord, det ble solgt en slik fra RM Sothesby’s i fjor for 110.000 dollar.
Det er kanskje det som har fått et italiensk firma som heter Jolly Car til å sette prisen på sin attraktive moderne utgave.
Den bruker planker, den har en rail rundt baksetene og – ikke minst – den har de riktige setene (som du kan trekke over med kjøkkenhåndklestoff dersom du syns det er behageligere).
Men at det er nok til å kunne be om 89.000 dollar kan kanskje diskuteres! Du kommer langt med å bygge opp et av de originale utgangspunktene for den prisen. I USA betyr den prisen at Jolly koster ca. 72.000 dollar mer enn basis 500-bilen.
Men hvis du vurderer bilen seriøst, så vit at den kan bygges med akkurat den drivlinjen du måtte ønske, ut fra standard-500-katalogen.