-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Revolusjon i genser
Hva Sergio Marchionne får til er helt utrolig. Nå ser det ut som det er røkt fredspipe med italienske fagforeninger også.

Du ser ikke ofte bilder av Sergio Marchionne iført dress og slips. Mørk blå rundhalset genser er varemerket, og bilder av ham, da den første Pandaen kom fra båndet på Pomigliano-fabrikken, viste den velkjente innpakningen.
Men de viste også en enda mer engasjert Fiat (og Chrysler)-sjef enn vanlig. Grunnen var åpenbar – det er et under at Pomigliano i det hele tatt produserer.
Marchionne skaffet seg ikke veldig mange venner da han kalte Italia et land ”der den som skriker høyest vinner. Der folk skravler masse, lytter lite og jobber enda mindre. Der man bruker mer energi foran et TV-kamera enn ute i den virkelige verden”.
Han har meldt seg ut av det italienske Industriforbundet (virkning fra januar) og har – mot alle odds – oppnådd enighet med alle fagforeninger bortsett fra en.
Den siste som henger etter, Fiom, har ikke mer enn 13 prosent av alle Fiats nesten 90.000 italienske arbeidere som medlemmer.
Og det er selvfølgelig et spørsmål hvor lenge de forblir medlemmer når de ser hvordan 800 millioner euro har gjort Pomigliano til Fiats mest moderne fabrikk.
Pomogliano, nær Napoli, var blant Fiats dårligste fabrikker. Enormt fravær og laber kvalitet med en produktivitet som tilhørte 30-årene, var blant varemerkene. Trusselen om nedleggelse var meget virkelig.
Men i en byttehandel der fagforeningene ga bort en del privilegier, har Marchionne holdt løftet om å investere i Italia. Uten at han garanterer en produksjonsfremtid i Italia.
”Eneste grunnen til at vi investerer her i dag er vår lange historie i Italia – og håpet om at forholdene skal bli bedre”, sa han. Han forteller stadig om hvordan hans polske ansatte har en produktivitet på fire-gangeren den han oppnådde i Italia.
Nå er det 600 mennesker som jobber på Pomogliano-fabrikken, der takten for tiden er 100 Panda om dagen. Men hvis etterspørselen blir slik at man kommer opp i litt over 1000 biler/døgn, som er målet, vil fabrikken kunne levere mer enn 4000 arbeidsplasser igjen.
Se ikke bort fra at det kommer til å skje. Mannen med genseren, som ikke er hemmet av å være italiener (canadisk/sveitser), er en virkelig revolusjonær.