-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Inn bakveien

Fisker på fisketur
Fisker visste at det ville finnes en og annen presseperson i München kvelden før pressedagen på IAA. Dermed inviterte han til visning av alle de ferske bilene han hadde presentert på sin nylige Product Vision Day.
Det sier seg selv at en levende streaming fra Los Angeles er ikke det samme som å kunne rusle rundt og ta på bilene. Dessuten er fremdeles en pressevisning forbundet med håpet om litt gratis servering.
Ikke rart at det kom en del.
Det hele minnet meg om Genève-utstillingen i 2016. Borgward hadde laget et enormt ball av at nå var de snart i produksjon og i den anledning inviterte de journalister til «hemmelig» visning kvelden før pressedagen.
Greia var at de fisket etter oppmerksomhet og publisitet uten å måtte gå til den forholdsvis betraktelige utgiften å kjøpe en stand og bemanne den en ukes tid.
De hengte seg med andre ord på som gratis(nesten)passasjerer på bilutstillingen.
Ingen Fisker på IAA i München heller, men solid presentasjon på MotorWorld kvelden i forveien.
Det er ingen grunn til å gå inn på bilene igjen – de har vi behandlet tidligere. La meg bare nevne at jeg tok kanskje litt feil da jeg lot den åpne fireseteren hans inspirere meg til å se Ronin om igjen.
Nå gikk det opp for meg at den egentlig heter Rönin eller Rōnin – men skitt samma. Filmen er fremdeles bra.
Jeg husker at vi oppfattet Borgward-presentasjonen som dårlig stil.
Akkurat som nå. Det var jo de attraksjonene fra VW og BMW og Mercedes og Renault og alle kineserne som hadde trukket folk ned til Bayern to uker før Oktoberfesten. Fisker hadde ikke bidratt til showet.
Etter Genève skrev jeg: «Men det hele virker spennende, selv om måten det presenteres på selvfølgelig gjør at jeg lurer på hva som egentlig skjer.»
Jeg har egentlig den samme følelsen nå.