-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Inn bakveien
Fisker på fisketur
Fisker visste at det ville finnes en og annen presseperson i München kvelden før pressedagen på IAA. Dermed inviterte han til visning av alle de ferske bilene han hadde presentert på sin nylige Product Vision Day.
Det sier seg selv at en levende streaming fra Los Angeles er ikke det samme som å kunne rusle rundt og ta på bilene. Dessuten er fremdeles en pressevisning forbundet med håpet om litt gratis servering.
Ikke rart at det kom en del.
Det hele minnet meg om Genève-utstillingen i 2016. Borgward hadde laget et enormt ball av at nå var de snart i produksjon og i den anledning inviterte de journalister til «hemmelig» visning kvelden før pressedagen.
Greia var at de fisket etter oppmerksomhet og publisitet uten å måtte gå til den forholdsvis betraktelige utgiften å kjøpe en stand og bemanne den en ukes tid.
De hengte seg med andre ord på som gratis(nesten)passasjerer på bilutstillingen.
Ingen Fisker på IAA i München heller, men solid presentasjon på MotorWorld kvelden i forveien.
Det er ingen grunn til å gå inn på bilene igjen – de har vi behandlet tidligere. La meg bare nevne at jeg tok kanskje litt feil da jeg lot den åpne fireseteren hans inspirere meg til å se Ronin om igjen.
Nå gikk det opp for meg at den egentlig heter Rönin eller Rōnin – men skitt samma. Filmen er fremdeles bra.
Jeg husker at vi oppfattet Borgward-presentasjonen som dårlig stil.
Akkurat som nå. Det var jo de attraksjonene fra VW og BMW og Mercedes og Renault og alle kineserne som hadde trukket folk ned til Bayern to uker før Oktoberfesten. Fisker hadde ikke bidratt til showet.
Etter Genève skrev jeg: «Men det hele virker spennende, selv om måten det presenteres på selvfølgelig gjør at jeg lurer på hva som egentlig skjer.»
Jeg har egentlig den samme følelsen nå.