-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
5.450 Saab-eiere må få ny tenning
Saab må kalle tilbake rundt 300.000 biler for å utbedre tenningssystemet. Det gjelder 9-3 og 9-5 med bensinmotor, og rundt 5.450 av bilene ruller i Norge. I følge adm. direktør Petter Smebye i GM Norge har man kjent til problemet med en dårlig tenningsmodul lenge.
- Bilen kan stoppe, sier Smebye. Og det er jo i seg selv irriterende.
Det er amerikanske myndigheter som pålegger GM-eide Saab å tilbakekalle bilene. Saab har siden 1980-tallet brukt en tenning der tennstiften sitter i en kassett som beskytter mot blant annet fukt. I biler fra 2000, 2001 og 2002 skal kassetten være sårbar for overoppheting. Det gjelder bare biler med bensinmotor.
Saab Norge har ikke tatt stilling til om de vil kalle inn bilene eller om utbedringen skal utføres når biler kommer på verkstedet til vanlig service. Kostnadene i forbindelse med aksjonene bæres i sin helhet av fabrikken. Mange av bilene er eldre, og eierne bruker dermed ikke merkeverkstedet. Det kan bli en viktig faktor når Saab Norge skal bestemme om hvordan de skal håndtere kravet om at tenningen må utbedres.