-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Toyotas store rustaksjon
Toyota Norge setter nå i gang en kampanje som omfatter et stort antall Toyota Yaris-modeller. Det er oppdaget rustproblemer på enkelte biler, og slikt kan ikke Toyota Norge leve med.
Nordisk problem
Det er til sammen 25.739 norske eiere av Yaris og Yaris Verso som vil motta brev om at deres bil kan ha gulvrust. Kampanjen vil koste merket, som mer enn noe annet er kjent for kvalitet, et titall millioner kroner.
Aksjonen gjelder forrige generasjon Yaris. Bilene som er fra 4 til 9 år gamle, av typen vanlig Yaris eller Yaris Verso, kan ha rust i gulvplatene. Årsaken skal i følge Toyota Norge være at snø og vann kan ha ligget under gulvmattene.
Det er oppdaget noen få tilfeller av dette i de nordiske landene. Men Toyota kan ikke leve med slik usikkerhet og tar derfor affære for å fjerne all usikkerhet.
Til sammen dreier det seg om 67.785 biler i Finland, Sverige og Norge som de nå skal kontrolleres og eventuelt utbedres.
- Nøyaktig hva dette vil koste Toyota vet vi ikke, sier informasjonsdirektør Per Arne Skramstad i Toyota Norge. Totalbeløpet vil avhenge av hvor mange biler som må repareres, men det skal dreie seg om et titalls millioner kroner.
Ordner opp
- Hvem dekker kostnaden?
- Vi betegner dette som en reklamasjonssak, så importøren dekker alle utgifter forhandlerne har med kontroll og eventuell reparasjon, sier Skramstad.
- Vi vet ikke omfanget da vi hittil bare har fått ytterst få rapporter om oppdaget rust fra forhandlere.
Toyota-importøren sender nå brev til aktuelle Yaris-eiere med beskjed om å kontakte en forhandler for timeavtale. Deretter vil de finne en praktisk løsning for kontroll av bilene.
- Fornøyde kunder er Toyotas aller viktigste mål. Derfor strekker fabrikken seg langt når det oppstår mulige feil og mangler på bilene. Kampanjen som nå settes i verk er et godt eksempel på dette, sier Skramstad.
Kikker under teppene
- Kontrollen vil bestå i å ta ut gulvteppene og deretter etterisolere bilene, samt bruke et rustbeskyttende middel på gulvet, forteller teknisk sjef i Toyota Norge, Jan Kaarbø.
Dersom rust blir oppdaget, fjernes denne. Ved gjennomrusting blir gulvplaten skiftet.