-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
65 milliarder i bompenger
I perioden fra 2010 til og med 2019, skal norske bilister trolig betale 65 milliarder kroner i bompenger. Det skal etableres 62 nye bomprosjekter. Nå kommer kravet om at alle må ha bombrikke.

Få ting øker mer enn bompenger. De neste ti årene blir det nærmest en eksplosjon av antall bomstasjoner. Stortinget må ta stilling til ikke mindre enn 62 forslag til nye bomveier. Blir de vedtatt, får samtlige fylker i Norge minst én bomstasjon.
Fortsatt er det slik at alle bomprosjekt må behandles i Stortinget. Bompengene holdes utenom statsbudsjettet og skal brukes for de enkelte prosjektene.
I dag har bare hver annen bil bombrikke. Vegvesenet foreslår nå at brikker skal bli obligatorisk. Det kan tidligst skje for tyngre kjøretøy fra 2013 og for personbiler fra 2019.
Forslaget er at Autopass skal bli obligatorisk. Det er også et arbeid i EU for en egen ”EU-brikke”. I Østerrike er det alt innført krav om obligatorisk brikke i alle tyngre kjøretøyer.
Av de 65 milliarder kroner bilistene trolig må betale i perioden 2010-2019, er prosjekter for 20 milliarder kroner allerede vedtatt.
Både for strekningen fra Oslo til Trondheim og Oslo til Kristiansand, viser beregninger fra Statens Vegvesen at bilistene må ut med 17 milliarder kroner i ti-årsperioden. På ruten fra Stavanger til Ålesund, vil bompengene innbringe over 8,5 milliarder kroner.
I år skal Stortinget behandle søknad om 12 nye prosjekter. Det er dobbelt så mange som i fjor.
Det er også et arbeid i gang for at man skal bruke den norske Autopass-brikken i de fleste landene i Europa. Norge har vært ”et foregangsland” når det gjelder innføring av bompenger – og flere land skal komme etter.
Den norske brikken skal kunne brukes i utlandet på ferger, motorveier, tunneler etc. Det kan tidligst skje om fem år.
Bompenger i Norge er ikke inkludert i konsumprisindeksen.